Customer Story SyncForce DataON XCES

Customer Story SyncForce DataON XCES

SyncForce vervangt SAN en Hyper-V Cluster voor een Microsoft en DataON Hyper-Converged Infrastructure (HCI)

SyncForce Product Success Platform;
Epic Availability. Simply Out-of-the-Box.

SyncForce – opgericht in 1999 – is een Out-of-the-Box SaaS oplossing die wereldwijd productfabrikanten ondersteunt in het snel en succesvol naar de markt brengen van private-label en merkproducten. SyncForce is een Product Success Platform voor het beheren en verbeteren van portfolio management, productontwikkeling en digitale beschikbaarheid. Wereldwijd realiseren productfabrikanten Epic Availability met SyncForce. Productinformatie is met SyncForce in elk stadium direct, overal en in elke denkbare vorm digitaal beschikbaar, zowel intern als extern.

De filosofie van SyncForce vertaalt zich in een nieuwe infrastructuur oplossing

De filosofie van SyncForce is gebaseerd op beslissingen nemen met de beste technologie die momenteel beschikbaar is. Dit is vaak de meer rigoureuze, maar daardoor kwalitatief de beste aanpak. Zo stond SyncForce voor de uitdaging om het SAN Cluster te vervangen omdat deze achterhaald was. Daarentegen realiseerde het huidige Hyper-V cluster een up-time van boven de 99,9%. Door de tevredenheid over de prestaties van dit cluster, wat tevens ook aan vervanging toe was, lag de voorkeur bij een op Microsoft Hyper-V
gebaseerde oplossing. Na onderzoek gedaan te hebben naar de verschillende mogelijkheden, kwam SyncForce bij Storage Spaces Direct (S2D) uit. Verschillende leveranciers zijn benaderd om een passende oplossing aan te bieden.

De aangeboden oplossingen voldeden niet aan de verwachtingen. Tijdens dit proces zijn de Hyper-Converged oplossingen van DataON aan het licht gekomen. XCES is Premium Partner van DataON in Europa en werd de Reseller voor dit project. Alles viel hierbij op zijn plek. De oplossing van DataON bood de schaalbaarheid en snelheid die gewenst was. Daarnaast kon XCES als strategisch leverancier een uitgebreidere en professionelere offerte aanbieden dan dat SyncForce van andere partijen gewend was.

De DataON S2D-5000 oplossing voor SyncForce

Voor SyncForce, als softwareleverancier, was het uitgangspunt; een totaaloplossing waarbij performance voorop staat. Omdat de “Microsoft Choice” al was gemaakt, is er gekozen voor Storage Spaces Direct. Via Storage Spaces Direct zijn bestaande applicaties, zoals Hyper-V, compatible. Daarnaast maakt Windows Admin Center het mogelijk om alle applicaties op een plek te managen.

De gekozen oplossing bestaat uit een Hyper-Converged cluster van 4 DataON
S2D-52512i servers met 2 Mellanox DNS2100 40Gbit switches. Een oplossing waarbij op geen enkel punt compromissen worden gesloten. Het cluster is opgebouwd met kennis van Microsoft Best Practises en praktijk
ervaringen. Hierdoor is er gekozen voor een 20/80 verdeling voor de SSD en HDD tier met betrekking tot de storage capaciteit.

“Ik had wel verbeteringen verwacht door te migreren naar de DataON oplossing, maar dat deze verbeteringen zo significant zouden zijn overtreft mijn verwachtingen. Dit komt slechts door het vervangen van het cluster want de achterliggende infrastructuur is hetzelfde gebleven.” 

Verbetering laad tijd SyncForce

De installatie door XCES

De installatie werd door XCES in samenwerking met Darryl van der Peijl (Microsoft MVP) uitgevoerd. Na de installatie is er uitgebreid getest om te zorgen dat het cluster in optimale staat zou worden opgeleverd. Frank Verheggen vertelt: “De samenwerking met XCES was zeer prettig en professioneel. Door de installatie, het uitgebreide testen en de instructies die
hieruit voortkwamen, was het live gaan van het cluster een fluitje van een cent.” De migratie van het cluster heeft voor uitstekende resultaten gezorgd. Zo is onder andere de laadtijd van het SyncForce platform significant afgenomen. Daarnaast is de opstarttijd van de applicatiepool teruggedrongen van vier minuten naar één minuut.

Een succesvolle samenwerking die bijdraagt aan de toekomst

De oplossing van DataON draagt bij aan meer gebruiksgemak bij de klanten van SyncForce. Zij merken dit aan de geoptimaliseerde prestaties in de laadtijd. Zo vertelt Daniëlle de Bruin – Marketing Communication: “Met het SyncForce Product Success Platform kunnen productfabrikanten alle content en processen rondom productontwikkeling en commercialisatie beheren in één centraal platform. Hierdoor moet SyncForce een infrastructuur hebben met epische beschikbaarheid. Dit wordt ingevuld door de Hyper-Converged oplossing van DataON.”